Veldsla artisjok salade

In mijn recept van kaastaartjes kun je lezen dat ze goed te serveren zijn met een lekkere salade. Ik serveerde er deze salade bij. Ook weer ontstaan door restjes van van alles en nog wat die ik in mijn koelkast had staan en echt niet weg wilde gooien.

Ik heb daar toch al zo een hekel aan, eten weg gooien. Ik voel me dan zo schuldig. Ik probeer dan ook altijd mijn eten altijd af te wegen ( 500 gr p.p groenten,vlees etc .samen) zodat ik bijna nooit iets over heb. Maar soms heb je bijvoorbeeld in een blik te veel zitten voor een recept en houd je dus toch wat over van een ingrediënt. Die probeer ik dan de volgende dag te verwerken tot een mooi nieuw recept.

Door de frisse artisjokharten en zachte geitenkaas en knapperige walnoten is dit een heerlijke smaakvolle salade die goed te serveren is altijd maaltijd maar ook als voorgerecht.

Kaastaartje + salade_1

Ingrediënten 

  • 1 zakje veldsla
  • Halve rode ui in fijne halve ringen
  • 3 artisjokharten uit blik fijngemaakt ( mag ook meer als je wilt maar laat het niet overheersen)
  • 150 gr zachte geitenkaas
  • Hand vol geroosterde walnoten in stukjes

Dressing

  • 1 el mosterd
  • 1el honing
  • ½ el balsamicoazijn
  • 1 el olijfolie
  • 1 el citroensap
  • peper & zout

Bereiding

  1. Was de veldsla en laat goed uitdruppen.
  2. Doe de sla in een grote kom met de rest van de ingrediënten
  3. Meng alvast wat door elkaar.
  4. Maak in een ander klein kommetje de dressing door alle ingrediënten hier voor goed te mengen.
  5. Giet de dressing over de salade en meng deze voorzichtig door elkaar.
  6. Smakelijk!

 

Een gedachte over “Veldsla artisjok salade

Geef een reactie

