Kipvinken met prei en mosterd kerrie saus

Ik was helemaal niet van plan dit recept te plaatsen op mijn blog toen ik het verzon maar het viel bij ons thuis erg goed in de smaak dus wilde ik het toch graag delen. Maar ja toen ik dat besefte waren onze borden al leeg en afgelikt, helaas zul je dus je eigen verbeelding moeten gebruiken om een beeld te krijgen van dit lekkere recept. ( of gewoon gaan maken) Om toch een beeld te plaatsen bij dit recept heb ik maar een prei van het internet gehaald.

Mijn vriend en ik zijn beide niet zo van de prei maar als je het in huis hebt moet je er toch wat mee maken, zonde om weg te gooien. Meestal snijd ik het door de nasi of in een quiche maar ik durfde het bij dit recept het echt als groente te serveren. En met succes!

Ingrediënten

  • 1 flinke prei
  • 1 teen knoflook
  • 2 kipvinken ( of kipfilet net wat je wil)
  • 250 ml melk
  • 1 flinke el bloem
  • 1 ui
  • 1 tl kerrie
  • 1 el fijne mosterd
  • 1 el grove mosterd
  • aardappels voor twee personen
  • boter
  • peper & zout

Bereiding 

  1. Prei in heel fijne ringen snijden
  2. knoflookteen fijn snijden
  3. De aardappels schillen en ± 20 min koken in ruim water.
  4. Ui door midden snijden en een helft heel fijn snijden en de andere helft in grove stukken.
  5. In een braadpan boter verhitten en de kipvinken bruin bakken op een laag vuur tot ze gaar zijn. Als de vinken beginnen te kleuren de grove ui stukken toevoegen, dit is voor de smaak en blijft je kip mals.
  6. Ondertussen in een klein pannetje de fijn gesnipperde ui in een beetje boter fruiten en dan de bloem toevoegen.
  7. Even laten garen.
  8. Dan al roerend de melk toe voegen.
  9. Als deze warm begint te worden voeg je de mosterd toe en de kerrie. Laat onder af en toe roeren de saus dik worden.
  10. Op smaak brengen met peper en zout.
  11. In een kleine koekenpan wat boter smelten en de prei samen met de knoflook kort bakken tot dat de prei slap word. Echt niet te lang in de pan hoor anders word het snot.
  12. De gekookte aardappels prei en kipvinken over twee borden verdelen en in het midden ( of waar je wilt ) de mosterd kerrie saus verdelen.
  13. Smakelijk eten!
Een gedachte over “Kipvinken met prei en mosterd kerrie saus

  1. Dit lijkt me erg lekker en niet al te ingewikkeld. Bovendien vol hoogwaardige eiwitten, dus een goede avondmaaltijd voor een dag dat ik in de gym ben geweest.

    Like

Geef een reactie

