Gevulde paprika

Dit recept maakte ik al weer een aantal weken geleden maar ik kwam er maar niet toe om het hier te plaatsen. Vandaag dus eindelijk wel.Omdat het al weer even geleden is weet ik niet meer pressies waarom ik dit recept maakte maar ik zal wel weer eens wat anders met gehakt hebben willen maken. De foto ziet er misschien niet zo heel lekker uit maar dat is het gerecht zeker wel. Het is net weer even wat anders met bekende ingrediënten.

Food 9-15_1

Ingrediënten

  • 300 gr gehakt
  • 1 grote paprika ( kleur doet er niet toe)
  • 1 blik tomaten stukjes
  • 1 klein blikje tomatenpure
  • 2 tenen knoflook
  • 1 ui
  • Scheutje balsamico azijn
  • Tl kaneel
  • Tl salie
  • Tl garam masla
  • Snufje cayennepeper
  • Geraspte kaas
  • Paneermeel ( is optioneel)

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 200ºC
  2. Pak een ruime ovenschaal en giet hier het blik tomaten stukjes in plus 1 el tomatenpuree.
  3. Voeg er een scheutje balsamico azijn, salie, kaneel en 1 fijn gehakt knoflookteentje aan toe.
  4. Roer door elkaar en breng op smaak met peper, zout en cayennepeper. Zet even weg.
  5. De ui snipperen en 1 teentje knoflook fijn snijden.
  6. Bak de ui en knoflook in een koekenpan tot de ui glazig is.
  7. Voeg dan het gehakt toe en bak rul.
  8. Voeg dan de garam masala en de rest van het tomatenpuree blikje toe.
  9. Laat even bakken.
  10. Snijd de paprika door midden en haal er het steeltje en zaadjes uit.
  11. Schep het gehakt mengsel in de paprika helften en leg deze in de ovenschaal op de saus.
  12. Als je nog gehakt mengsel over hebt kun je dit rond de paprika in de schaal verdelen.
  13. Strooi er de kaas over en als je een nog krokanter korstje wilt ook wat paneermeel.
  14. Zet de schaal 30 min. in de oven tot de kaas gesmolten is en goud bruin van kleur.
  15. Schep op ieder bord een paprika helft en verdeel de saus. Lekker met rijst!
3 gedachtes over “Gevulde paprika

  1. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoiets gemaakt, maar als ik het in een restaurant op het menu zie staan dan neem ik het graag. Nu zal ik het zeker eens maken, misschien neem ik dan wel kleinere en meerde kleuren paprika’s. Ook ben ik geneigd om in plaats van gewone geraspte kaas, een zachte kaas zoals mozzarella erover te brokkelen, denk je dat die kaas ook zou kunnen?

    Like

    1. Je kunt alle kleuren en soorten paprika gebruiken, bijvoorbeeld puntpaprikas. Je kunt zeker ook een andere kaas gebruiken voor er over. Ik heb jonge kaas gebruikt maar wil je een stevigere smaak kun je ook oude kaas nemen of inderdaad mozzarella voor een zachtere smaak.

      Like

Geef een reactie

