Pindakaas cakejes

Twee dagen geleden zat ik heerlijk op mijn gemakje te bloggen. Mee neuriënd op jaren 50/60 muziek, Henk (mijn cavia) tevreden piepend op mijn schoot en mijn oventje brommend op de achtergrond waar deze heerlijke cakejes in stonden te bakken. 

Door dat deze cakjes dus voor dat ze gaar en klaar waren mij al een super gevoel gaven moest ik dit recept wel delen. Plus het is weer een makkelijk recept met een mega resultaat. Ze zijn echt om je vingers bij af te likken.

pindakaas cakejes_5

Ingrediënten ( voor 6 stuks)

  • 2 el zachte boter
  • 112 g bruine suiker
  • 57 g pindakaas met stukjes
  • 1 ei
  • 1 tl vanille- extract
  • 112 g bloem
  • 2 tl bakpoeder
  • 50 ml melk

Boter crème

  • 1oo gr roomboter
  • 112 g poedersuiker

Bereiding

  1. Warm de oven voor op 180 °c Bekleed een muffinbakvorm met 6 pieren vormpjes
  2. Doe de boter, suiker en pindakaas in een kom en mix romig.
  3. Voeg het ei toe en klop voor een aantal min.
  4. Voeg het vanilla extract toe
  5. Zeef de bloem met het bakpoeder boven de kom en mix goed door.
  6. Voeg de melk toe en mix tot het beslag mooi glad is.
  7. Verdeel het beslag over de vormpjes
  8. Bak de cakejes in 25 min gaar. Prik in de cakejes met een prikker als deze er schoon uit komt zijn ze gaar.
  9. Laat ze afkoelen en maak intussen het glazuur
  10. Meng de boter en poedersuiker door elkaar ( pas op poedersuiker stuift heel erg, voorzichtig roeren in het begin)
  11. Schep op ieder cakeje een beetje glazuur. En smullen maar!!!!
Geef een reactie

