Goed gemutst

Als ik deeg maakte of vlees in een marinade zette was ik altijd aan het stoeien met plasticfolie om de schaal mee af te dekken of pakte ik een flink stuk aluminiumfolie die ik na een paar uur weer weg gooide. Zo zonde, ik probeerde het dan wel weer te her gebruiken als het niet vies was geworden maar echt een succes vond ik het nooit. Tot dat ik een goede tip zag bij een kookprogramma op tv ik heb het geprobeerd en sinds dien doe ik niet anders meer. Het is weer erg simpel maar handig en snel.

Zo verspil je geen plastic of aluminiumfolie en het is nog handig ook.

Koop een paar weg werp douchmutsjes bij een euro winkel of grabbelbakzaak en gebruik deze als folie over je schalen. De stiek in de mutsjes zorgt dat het goed afsluit en het past eigenlijk altijd. Als je dan klaar bent en het mutsje niet meer nodig hebt laat je het heel even drogen en dan is hij weer klaar voor de volgende goed gemutste schaal. Zo verspil je geen plastic of aluminiumfolie en het is nog handig ook. Soms komt het voor dat ze toch wat viezig worden en dan gooi ik ze wel weg hoor, maar toch scheelt het een hoop. Als je dan het geluk hebt net als ik tegen leuke gekleurde met stippen exemplaren aan te lopen is het nog een leuk gezicht ook in je keuken.

Douchmuts
Gezellige roze gestippelde douchmuts over mijn beslagkom om mijn deeg te laten reizen.
Geef een reactie

