frisse Tuinbonen salade

Ik wilde bij de bbq wel weer eens wat anders dan sla met komkommer. Niks mis met sla en komkommer hoor, integendeel ik vind dat heerlijk maar na een paar keer per week bbqen wil je wel weer eens wat anders op je bord. Ik had tuinbonen uit ons boodschappenpakket en daar wilde ik ook eens wat anders mee doen. Een en een is twee en zo had ik een frisse tuinbonen salade.

Tuinboonsalade

Ingrediënten

  • 500 gr Tuinbonen in peul, gedopt had ik 150 gr ( mag natuurlijk wat meer zijn)
  • 0,5 Komkommer
  • 150 ml milde Yoghurt
  • 2 Lente-uitjes
  • 1 Tomaat
  • citroensap
  • wat verse Bieslook
  • snuf verse of gedroogde dille

Bereiding

  1. De gedopte tuinbonen 3 a 4 min. laten koken en daarna afspoelen met koud water
  2. De tuinbonen doppen  ( grijze vliesje er af) Dat is even een werkje maar zeker de moeite waard.
  3. Tomaat en komkommer in kleine stukjes snijden
  4. Alles in een kom doen
  5. De bieslook, dille, yoghurt, en citroensap toevoegen. Eventueel naar smaak beetje peper en zout toevoegen.
  6. Alles goed mengen
  7. Knip of snijd de lente-ui in ringetjes over de salade.

Eet smakelijk!

image
Tuinbonen liggen altijd zo lief in een donsbedje.
Geef een reactie

