Wortel cake

Gisteravond na het werk kreeg ik het in mijn bol, ik had zin om iets te bakken. Na in mijn keuken rond gesnuffeld te hebben zag ik dat ik nog een hele bos wortelen had liggen, daar wilde ik wat mee doen.

Na wat zoeken en denken heb ik uiteindelijk een mooi recept gevonden die mij super leek. Tijden het maken van de cake heb ik het recept aangepast en het resultaat is een luchtige cake met een heerlijke smaak ( en je keuken ruikt erg gezellig/lekker naar kaneel en warme cake ‘mmm’)

Featured image

Ingrediënten

  • 200 gr bruine basterdsuiker
  • 180 gr roomboter
  • 3 eieren
  • 180 gr geraspte wortel
  • 200 gr bloem
  • half zakje bakpoeder
  • 2 theelepels kaneel

Bereiding

  1. Verwarm de oven op 175C
  2. Klop de suiker met de boter romig
  3. Voeg een voor een de eieren toe en klop het mengsel 10 min met een mixer! ( echt zo lang mixen word je cake lekker luchtig van)
  4. Schep de geraspte wortel er door
  5. Schep de bloem met het bakpoeder en luchtig doorheen.
  6. Schenk het beslag in een beboterde en met meel bestoven cakeblik
  7. Bak de cake in de voorverwarmen oven in 50 min gaar.
  8. Als je met een sateprikker in de cake prikt en hij komt er schoon uit is de cake gaar!

Variatie tip!

Schep bij punt 4 er ook geraspte schil van een sinaasappel doorheen.

Geef een reactie

