zelf Wraps maken

Zelf wraps maken is makkelijk en heel lekker. Ik waarschuw je wel als je ze eenmaal zelf hebt gemaakt wil je niet meer de kant en klaren uit de winkel. ( Dit is bij mij namelijk het geval)

Ik wilde een keer wraps eten maar had geen zin om alleen voor de wraps naar de winkel te moeten want de ingrediënten voor de vulling had ik wel in huis. Ik dacht toen als zo vaak ” dat moet ik toch zelf kunnen maken?” na even zoeken kwam ik een recept tegen die mij wel wat leek. Na wat aanpassingen naar mijn smaak kwam er een heel geslaagde stapel wraps op mijn bord. Dit recept is er dan ook ingebleven bij ons thuis

Featured image

Wat heb je nodig voor 6 Wraps;

  • 200 gr. bloem
  • wat lauw water ( niet meer dan 200 ml maar ik denk dat je minder nodig hebt)
  • snufje zout
  • deegroller
  • koekenpan

Doe de bloem en het zout in een kom, giet er wat water bij (niet te veel in een keer) kneed tot een soepel deeg. Als het nog te droog is giet je er wat water bij, als het deeg nog wat te nat is voeg dan wat bloem toe.

Vorm van het deeg 6 bolletjes. Rol de bolletjes dun uit met je deegroller tot je er bijna door heen kan kijken.  Gebruik veel bloem op je werkbank zo dat ze niet plakken. Als alle deegbolletjes uitgerold zijn zet je je koekenpan op het vuur. Geen boter of olie toevoegen de warps gaar je in een droge pan! Wanneer de pan warm is leg je er een deeglap in. Laat deze een aantal minuten garen tot dat ze opzwelt, keer de wrap om en wacht weer een paar minuten. Ik doe meestal niet meer dan 5 min per kant, vaak zelfs minder. Haal de wrap uit de pan en herhaal dit met de rest van de deeglappen.

Maak een lekkere vulling naar wens schep dit op je wraps en smullen maar!

Een gedachte over “zelf Wraps maken

Geef een reactie

