Weg fruitvliegjes

Vorig jaar had ik last van fruitvliegjes in mijn keuken. Na dat ik het rotte fruit had opgeruimd vlogen ze nog steeds rond “bah” Hier wilde ik toch wat aan doen want kwam toch vies over die vliegende mini beestjes. Ik ben toen eens gaan zoeken op het internet en rond gaan vragen bij kennissen. Ik kwam toen iets tegen wat ik probeerde en wat echt werkte en het is zo simpel. Elke keer als ik nu vliegjes heb pas ik het toe.

“Het is zo simpel en het werkt echt goed!”

Wat heb je nodig;

  • een bakje of schaaltje
  • beetje balsamicoazijn of andere azijn als het maar geen witte natuur azijn is.  (Ik heb aardbijen en ook al eens balsamicoazijn gebruikt)
  • drupje afwasmiddel
  • wat water
  • en een beetje geduld

Doe een scheutje azijn, drupje afwasmiddel en een beetje water in het schaaltje. Beetje roeren en het schaaltje op een plek in je keuken of andere ruimte waar de vliegjes zitten neer zetten. En nu maar wachten. De vliegjes komen af op de geur van de azijn en gaan in het schaaltje. Door dat het sop de oppervlaktespanning van het water breekt verdrinken de vliegjes en ben jij er van af!

Laat het schaalt zo lang staan dat ze weg zijn!

Geef een reactie

